Třída Berušky
Pedagogičtí pracovníci:
Jana Martinková – učitelka
Jitka Kadlubiecová – učitelka
Silvie Divišová – asistent pedagoga
Zuzana Chmelařová – školní asistent
EKOŠKOLKA
Pedagogičtí pracovníci:
Jana Martinková – učitelka
Jitka Kadlubiecová – učitelka
Silvie Divišová – asistent pedagoga
Zuzana Chmelařová – školní asistent
Charakteristika třídy:
Do třídy Berušek bylo v letošním školním roce 2023/24 zapsáno 26 dětí, z toho 14 děvčat a 12 chlapců.
Aby péče o naše nejmenší byla zajištěna co nejlépe, zkvalitnění péče a individuální přístup při adaptaci dětí zajišťuje mimo paní učitelky také asistent pedagoga Silvie Divišová. Snažíme se o to, aby děti do školky chodily rády, těšily se z nových zážitků a poznávání.
Pracujeme podle třídního vzdělávacího plánu „Ve školce je nám hej, proto do ní utíkej“. Září probíhá v duchu adaptace na nové prostředí, aby dítě bez přítomnosti matky citově nestrádalo, začlenilo se do kolektivu vrstevníků. Pobyt v MŠ podporuje celkový rozvoj dítěte, zejména rozvoj řeči. V tomto období pátrá po příčinách jevů, které se mu snažíme přístupným způsobem vysvětlit v odpovědích na otázku „Proč?“
Zabezpečujeme dostatek tělesné aktivity, klademe důraz na každodenní pobyt dítěte venku. Upevňujeme pocit bezpečí a jistoty, rozvíjíme sebevědomí. Podporujeme radostné prožívání, samostatnost, chválíme za úspěch a povzbuzujeme při neúspěchu. Postupně se učíme dodržovat základní pravidla chování a jednání. Uplatňujeme názorné pomůcky, fantazii, tvořivost, zapojení do činností co nejvíce smyslů dítěte.
Pedagogičtí pracovníci:
Hana Crhová – ředitelka
Bc. Alena Chumchalová – učitelka
Tereza Foukalová – asistent pedagoga
Charakteristika třídy:
V letošním školním roce 2023/2024 je do heterogenní třídy Sluníčka zapsáno 27 dětí, z toho 14 chlapců a 13 děvčat. 22 dětí by příští školní rok mělo nastoupit do ZŠ. Ve třídě jsou přijaty dvě děti se speciálními vzdělvácími potřebami a k nim umístěni osobní asistenti.
Náš třídní vzdělávací program vychází z obsahu „Rámcového vzdělávacího programu“, tj. z pěti vzdělávacích oblastí – biologické, psychologické, interpersonální, sociálně kulturní a environmentální. Tematický plán s náměty na seznamování jsme nazvali „Všem se nám tu dobře žije, vždyť jsme školka HARMONIE“. TVP je zaměřen na výtvarné, hudební a sportovní činnosti (saunování, tenis, plavání, lyžování, lehkoatletické disciplíny). Dále je celoročně využíván zpracovaný projekt školního plánu EVVO s názvem ,,V přírodě je nám hej, proto do ní utíkej!“, který je zaměřen na aktivity spojené s přírodou – seznamováním, pobytem a činnostmi v přírodě, ochranou životního prostředí.
Každý tematický blok je rozpracován do podtémat, primárně podle ročních období a aktuálně podle probíhajících svátků, sekundárně navazuje na prožitky dětí, využívá dětské zvídavosti a potřeby objevovat. Časový plán bloků je orientační, umožňuje tedy flexibilní práci s ohledem na aktuální možnosti a výsledky evaluačních činností.
Vím dobře, že bych neměl dostat všechno, oč si řeknu – já vás jen zkouším.
Mám to raději – cítím se tak bezpečnější.
Musím spoléhat na Vás, že je včas odhalíte.
Nutí mě to, abych se choval nesmyslně jako „velký“.
Daleko víc na mě zapůsobí, když se mnou promluvíte v klidu a soukromí.
Nabourává mi to můj smysl pro hodnoty.
Nejste to vy, koho nenávidím, ale vaše moc, která ohrožuje.
Dokážu se s nimi vyrovnat.
Potřebuji se někdy naučit snášet obtíže a bolest.
Musel bych se bránit tím, že budu „hluchý“ a budu dělat mrtvého brouka.
Pamatujte si, že se cítím mizerně, když se sliby nedodržují.
Nejsem proto někdy zcela přesný a nebývá mi rozumět.
Dostanu strach a pak lžu.
To mě úplně mate.
I když někdy dělám příšerné věci.
Pro mne jsou hrozivě skutečné a hodně pro mě znamená, když se mi snažíte.
Hrozně mě šokuje, když zjistím, že to tak není.
Po upřímné omluvě se můj vztah k vám stává ještě vřelejší.
Je to určitě těžké, držet se mnou krok, ale prosím – snažte se.
Ale to vám nemusím říkat, že ne?